Šéfa naší podpory Romana bude většina poradců znát hlavně po hlase nebo z emailové komunikace. Ale už málokdo ví třeba to, že je fanouškem sci-fi, nejlépe si vyčistí hlavu s batohem na zádech a koprovkou k obědu mu radost neuděláte. V rozhovoru prozradí také to, kdy zažil na podpoře perné chvíle nebo jak většinou spolehlivě ověřit správnost nastavení plánu.
Jak vypadá takový běžný den pracovníka Edwardovy podpory?
Je to těžký rituál. Ráno zapnu PC, nahodím e-mail, telefon, kalendář, chat podpory, stránky Edwarda a svůj manuál. Naladím hlas a někdy se i učešu, kdybych měl videohovor, aby nám poradci z Edwarda neutekli. ???? Během dne pak zdoláváme s kolegy až do odpoledne telefonní hovory a e-maily. S poradci se potkávám také na platformě Calendy, kde si mohou zamluvit půlhodinku na vyřešení některých věcí „naživo“. S kolegy z podpory chatujeme průběžně i mezi sebou, když se potřebujeme poradit nebo si vyměnit informace a jednou týdně se scházíme online, abychom si řekli o novinkách a naplánovali další týden.
Vybavíš si nějaký skutečně perný den?
Tak to si vybavím přesně. Bylo to v době, než přišli další kolegové a nám prudce narostl počet dotazů. To se ze mě stal nechtěný workoholik. Pro zajímavost – během nejintenzivnějšího dne jsem měl asi 70 hovorů, e-maily jsem ani nepočítal, ale zdálo se mi o tom i v noci.
S čím se na naši podporu poradci nejčastěji obracejí?
Když zasmluvníme novou firmu, dostáváme typicky dotazy k nastavení portfolií, plánu, rezerv, nebo k poplatkům… Dotazy logicky přicházejí i po zavedení změn, jako byla třeba úročená hotovost nebo změna přístupů. Většinou se dle typu dotazů nechá dobře odhadnout, ve které fázi práce s Edwardem se poradce nachází. Jakmile na začátku pochopí některé základní věci ve fungování platformy, zbytek je už většinou intuitivní práce. Další dotazy pak přicházejí spíše jen při některých náročnějších modelacích. A čas od času se ve všech těch nulách a jedničkách objeví nějaká chyba. Abychom ji mohli předat IT k vyřešení, musíme zjistit další okolnosti. Často se pak ukáže, že zádrhel lze odstranit přímo poradcem, jindy pomůže naše IT. Každopádně moc děkujeme poradcům za spolupráci a trpělivost, když zjišťujeme, kde je zakopaný pes.
Máš pro poradce nějaký tip, který jsi na podpoře vysledoval?
Doporučuji poradcům sledovat vývoj grafu a co se v něm děje s prostředky. Je to jejich kontrola správného nastavení plánu. Co zadají, to se promítne reálně v grafu, který tak poměrně dobře odhalí případné chyby. Pokud se poradci nedaří odhalit chybu, může v záložce plánu stáhnout pdf a poslat ho k nám s popisem, čeho chtěl docílit. My se pak snažíme najít problém a popsat poradci, jak plán opravit.
Když se vám ozve poradce a potřebuje pomoc, jak rychle dotaz většinou vyřešíte?
S lidmi dělám od roku 1994 a v oboru přes 20 let. Lidí na podporách jsem se za ty roky navolal také dost a znám velmi dobře pocity, když něco potřebujete, ale nefunguje to. Náš cíl je nemít žádný nevyřešený telefon do konce pracovní doby. Snažíme se tedy řešit požadavky co nejrychleji. Ale i my máme své určité limity, a přestože chceme, nemůžeme některé věci nijak urychlit. Většinu telefonů bereme hned, ale pokud volá ve stejnou chvíli více poradců, dovoláváme telefony zpětně podle pořadí. Hovory, které přišly po pracovní době, dovoláváme druhý den dopoledne.
Který dotaz tě zatím nejvíc rozesmál nebo zamotal hlavu?
První, co se mi vybavilo, není paradoxně dotaz, ale název jednoho investičního účtu… „Na kurv* a chlast“. Líbí se mi takto jasně definované cíle a to, že u Edwarda praktikujeme svobodu názoru. ????
Co tě baví ve volném čase?
Volný čas? Co to je? ???? Ale dobře, rád cestuju, běhám, jezdím na kole a na zahrádce pěstuju různé plodiny. Zkouším všechno možné a co se nevyvede, vyřadím. Baví mě taky sci-fi literatura a filmy. Rád uplatňuju i kreativní část myšlení, a tak se bavím vytvářením různých věcí na PC, a když cestuji někam dál, píšu si pro sebe cestopisy. Jedna věc jsou fotky a druhá text. Oboje má jiné parametry, ale dohromady je to pecka. Vzpomínka zhmotnělá v realitu.
Jak vypadá tvoje ideální dovolená?
Cestování zejména v teplých krajích s batohem na zádech, a to až do stavu, ve kterém ztratím pojem, zda je pondělí, nebo pátek a s bídou trefím měsíc. Jakmile dosáhnu této nirvány, mohu se vrátit domů.
Doporučil bys nějaký výlet z poslední doby?
Naposledy jsem byl na výletě v Kosovu, mimo jiné jsme navštívili i vykopávky. Fascinuje mě držet něco, co naposledy bylo v něčích rukou skoro před 2 000 lety. To je bod, kdy zmizel čas.
Co si dáš rád k jídlu?
Kolega z podpory Tomáš by za mě odpověděl nejspíš, že mám oblíbené vše, co se nechá sníst. Jednodušší bude tedy říct, co rád nemám, a to je rýžový nákyp a koprovka. Za jedno z nejlepších jídel považuji Bernard sváteční ležák. ????
A jaké je tvoje oblíbené pití?
Bernarda už jsem bohužel zařadil do jídla, takže zvolím dobrou whisky. V poslední době jsem přišel na chuť Jägermaisteru HOT. Z nealka mám nejraději všechno, co vydoluju čerstvé z odšťavňovače.