Proč vyplňuje klient jen jeden investiční dotazník, když má několik různých účtů?

Edward je povinen dle nařízení ČNB sledovat konzistentnost odpovědí investičního dotazníku na všech účtech klienta. 

Proto má každý klient pouze 1 investiční dotazník. Na všech účtech se bude zobrazovat posledně vyplněný ID klienta. Pokud má některé portfolio klienta vyšší Rizikovost portfolia – 1 než je aktuální Rizikový profil klienta z posledního platného ID, je nutné na tomto účtu aktualizovat ID. (Na těchto účtech se objeví notifikace “Pozor! Byl aktualizován investiční dotazník klienta s nižším výsledným rizikovým profilem. Aktuálně investiční strategie neodpovídají rizikovému profilu klienta. Pokračujte tlačítkem aktualizovat dotazník.” a nejde upravit plán, před aktualizací ID – úpravy plánu jsou zamčené).

Aktualizace dotazníku: pokud poradce s klientem aktualizují ID na jakémkoliv účtu, posune se doba platnosti o 2 roky u všech účtech. Aktualizace dotazníku proběhne vždy až po podpisu změnové dokumentace.

Nové účty 

Pokud již klient existuje, jde vybrat a tím předvyplnit osobní údaje klienta a také se předvyplní aktuální investiční dotazník.

Pokud byla struktura ID od poslední aktualizace změněna (jiné otázky, odpovědi, vyhodnocení atd.), je nutné vyplnit při zakládání nového účtu ID znovu. Tento ID se po podpisu smluvní dokumentace aktualizuje pro všechny účty klienta.